Your browser version is outdated. We recommend that you update your browser to the latest version.

Stichting Kaleidos

Stichting Kaleidos werd in 2010 opgericht met als eerste doel de promotie en verspreiding van het werk van de Argentijns-Nederlandse componist en auteur Carlos Micháns. De stichting is vernoemd naar de naam van de Sinfonia Concertante nr. 3 'Kaleidos', (Grieks voor "mooi beeld") van Micháns en verwijst naar de enorm verschillende stemmingen, expansiegraden en kleurschakeringen binnen die omvangrijke compositie.

Een tweede doel van de Stichting is het openbaar maken van de diverse collecties die over de jaren heen door Carlos Micháns zijn opgebouwd en meerdere rubrieken bestrijken. Dit kan geschieden door losse stukken ter beschikking te stellen voor tijdelijke tentoonstellingen of als illustratiemateriaal voor lezingen. Ook zouden delen van de collectie(s) voor zelfstandige exposities kunnen voldoen.

Het bestuur van Stichting Kaleidos bestaat uit Marian van Dijk (voorzitter), Wil Snoek (secretaris & penningmeester), Mariken Zandvliet en Axel Meijer. Artistiek adviseur van Stichting Kaleidos is componist en auteur Carlos Micháns. Aan Stichting Kaleidos is door de belastingdienst de culturele ANBI-status toegekend.

Stichting Kaleidos kan haar doelen alleen bereiken met de steun van vrienden en cultuurliefhebbers. Financiële bijdragen zijn daarom van groot belang en maken het mogelijk om de activiteiten van de Stichting te blijven organiseren. Die kunnen overgemaakt worden naar bankrekeningnr. NL03 SNSB 0706 1180 06, t.a.v. Stichting Kaleidos Utrecht. Alvast hartelijk dank!

Contact: stichting.kaleidos@gmail.com

Klik hier voor het Beleidsplan en andere ANBI-informatie

Klik hier voor het Activiteitenverslag 2020

Klik hier voor het Activiteitenverslag 2019

Klik hier voor het Financiële Jaarverslag 2020

© 2021 Stichting Kaleidos. All Rights Reserved.