Your browser version is outdated. We recommend that you update your browser to the latest version.

Activiteiten

Hoewel het werk en collecties van componist en auteur Carlos Micháns centraal staan in de doeleinden van Stichting Kaleidos, wil de Stichting ook als klein podium fungeren voor een ontmoeting tussen diverse disciplines, met nadruk op muziek en beeld. Cd-producties en andere projecten rondom het werk van Carlos Micháns worden ook door de Stichting gestimuleerd.

De activiteiten van de Stichting bestaan uit besloten huisconcerten (op het eigen adres in Utrecht) door erkende professionele musici, presentaties over diverse thema's, met nadruk op kunst en cultuur en tentoonstellingen van delen van de diverse collecties.

Sinds 2012 is  Stichting Kaleidos ook in Frankrijk actief, dankzij samenwerking met plaatselijke personen en instellingen die geïnteresseerd zijn in het medeorganiseren en ondersteunen van concerten (door voornamelijk Nederlandse musici) en (kunst-)tentoonstellingen.

In 2018 werden 15 concerten in verschillende dorpen en kleine steden georganiseerd, en ook drie tentoonstellingen, waarvan twee van Tibetaanse kunst in samenwerking met het Office de Tourisme van Bourbonne-les-Bains en het Musée Diderot in Langres, en één van Afrikaanse kunst (Makonde maskers) in het atelier van beeldhouwer Marcel Joosen in Fresnes-sur-Apance. Vanaf 2019 verleent de Stichting zijn steun verlenen aan de activiteiten van het "Centre Culturel Arteméum" in Langres (Frankrijk), opgericht door Carlos Micháns en Marcel Peek.

© 2021 Stichting Kaleidos. All Rights Reserved.